Handelsbetingelser
Retur ret på alle julegaver t.o.m d. 8. januar 2024
GENERELLE OPLYSNINGER
METTE ApS
Anpartsselskab
CVR-nr.: 34883599
Østergågade 19, 4800 Nykøbing Falster
kundeservice@mettef.dk
Telefonnummer: 27219089
BETALING
Vi modtager betaling med Dankort Visa, Mastercard, JCB og mobilpay. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle priser hos mettef.dk er angivet i DKK og er inklusive 25% moms.
Vi accepterer betaling med Anyday. Du betaler kun produktets beløb, så længe du betaler til tiden. Anyday er en fair og transparent delbetalingsløsning som er 100% sikkert.
Dit køb vil blive godkendt eller afvist med samme hastighed, som når du normalt betaler online. De 4 rater vil automatisk blive trukket på dit kort. Den første rate vil blive trukket med det samme. Læs mere om Anyday https://da.anyday.io/about-us
Der taget forbehold for fejl ved lagerbeholdningen
LEVERING
Alle danske webordrer sendes med GLS, med en leveringstid indenfor 1-3 hverdage. Alle pakker er forsikrede, hvilket gør at du kan spore din pakke og følge den fra den er afsendt til modtagelse. Varerne er forsikrede under forsendelsen, og ved modtagelse bedes du kontrollere pakkens indhold. Er pakken og/eller indholdet beskadiget ved modtagelse, opfordrer vi stærkt til at du anmelder det til GLS med det samme efter modtagelse og returnerer varen til os efterfølgende. Vi pakker altid forsendelserne ind med største omhu, så risikoen for fragtskader minimeres. Bæredygtighed er vigtig for os, og derfor prøver vi så vidt muligt at genbruge brugt emballage når vi pakker din ordre.
Levering til udlandet
Ved forsendelse indenfor EU tillægges et gebyr på 250 DKK. For yderligere spørgsmål vedrørende levering til udlandet, kontakt venligst kundeservice@mettef.dk
AFHENTNING AF VARER I BUTIKKEN
Hvis varen ønskes afhentet i vores fysiske butik, skal det ske på: Østergågade 19, 4800 Nykøbing F. Du vil modtage en mail, når din bestilling er klar til afhentning. Vi har åbent mandag til torsdag fra kl. 11:00-17:30, fredag fra kl.11:00-18:00 og lørdag fra kl. 10:00-14:00. Husk at oplyse din leveringspræference, som bliver tilgængelig, når du går videre fra ”Kurv” til ”Bestilling”.
FORTRYDELSESRET
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at sende pakken retur. Du kan benytte standardfortrydelsesformularen, som sendes med de varer du har bestilt. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
RETURNERING
Når du har modtaget dit køb har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Derfor anbefaler vi at du sender pakken forsikret. Din pakke skal sendes med omdeling for at vi modtager den direkte i butikken. Du er selv ansvarlig for alle udgifter forbundet med returnering. Anvender du den vedlagte GLS-returlabel, vil DKK 39,00,- blive fratrukket dit totale returbeløb.
Ønsker du ikke at benytte den vedlagte returlabel, bedes du sende din pakke til følgende adresse:
METTE F
Østergågade 19
4800 Nykøbing F
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, eller hvis emballagen er i stykker kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Pengene bliver tilbagebetalt via det anvendte betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre andet er aftalt. Dog kan der gå op til 14 dage, fra vi har modtaget returordren. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, medmindre du kan fremsende dokumentation for at have returneret ordren.
Du kan ikke fortryde dit køb ved ikke at afhente din pakke hos den valgte pakkeshop. Hvis dette er tilfældet vil der blive pålagt et gebyr på DKK 100,- som køber selv betaler. Dette gebyr fratrækkes værdien af din refundering, når returpakken behandles.
Overskrides byttefristen kan vi ikke behandle din returpakke, og din pakke vil blive sendt til dig igen.
REKLAMATIONSRET
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
PERSONDATAPOLITIK
Den dataansvarlige er Mette F. ApS. For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.
Al kommunikation mellem vores betalingssystem og kortindehaveren foregår via en krypteret SSL forbindelse (Secure Socket Layer). Mettef.dk eller andre uvedkommende har ikke mulighed for at se de data, der udveksles ved køb. Mettef.dk behandler dine personlige kontaktoplysninger med 100 % fortrolighed, og vi garanterer, at ingen andre kan få adgang til dem.
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Mette F. ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kundeservice@mettef.dk
KLAGEADGANG
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice@mettef.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 29-03-2023